Ce îmi doriţi?

de Anda

Ce-ţi doreşti? În ultima vreme, întrebarea asta apare tot mai des. E, însă, o întrebare mai practică decât pare. Oameni dragi mă întreabă ce îmi doresc să îmi cumpere de Sf. Andrei, de Sf. Nicolae, de Crăciun. Cadourile au fost mereu o corvoadă pentru unii. Mie îmi face plăcere să le caut, să reuşesc să disting dorinţa strecurată în nişte vorbe trecătoare sau scăldată în negrul pupilei ce se dilată lacom în faţa unei vitrine dincolo de care stă rochia sau ceasul râvnit.

Părinţii au renunţat demult la tentativele de a mă surprinde, calificându-mă drept o persoană mult prea greu de dibuit. Uneori reuşeau să mă încânte, alteori surpriza aluneca spre şoc şi groază :)) Şi, pentru că mi-am dorit să-i cruţ mereu de neplăcerea de a ghici în colţurile buzelor mele micile semne ale dezamăgirii sau ale nemulţumirii (nu pentru că aş fi fost nerecunoscătoare, căci apreciam încercările lor, ci pentru simplul fapt că realitatea nu se dovedea echivalentă cu nădejdea mea), am preferat să accept compromisul cadourilor premeditate. Aşa se face că îi anunţ din timp care e cadoul meu de 7 iulie, 30 noiembrie şi tot aşa.

Mai sunt el şi prietenii apropiaţi, cei care ştiu că prefer să văd ce îmi doresc ei. Norocul meu e că am nişte prieteni atât de dragi şi de isteţi încât mereu alătur cadourilor primite de la ei şi un zâmbet statornic pe propriul chip.

Sfântul Andrei de anul acesta a venit cu nişte lucruşoare pe care le preţuiesc tare mult. Căci Miha a ştiut să… mă citească :) şi mi-a dăruit o carte care se anunţă încântătoare. Dar, mai presus de toate, rândurile aşternute cu pixul dincolo de copertă mi-au reamintit ce ne leagă pe mine şi pe Liliac.

Şi mai e un cadou care şi-a câştigat dreptul în galeria celor speciale, căci îmi dovedeşte (din nou) că unele prietenii cresc precum Făt-Frumos, de şapte ori mai repede. E un ciclocomputer primit de la Dănuţ şi de la Onis. De ce e aşa specială bucăţica aceea electronică? Nu pentru că îmi va arăta viteza şi kilometrii parcurşi cu draga de Cady (asta dacă voi reuşi să-l instalez :D), ci pentru că reuşeşte să îmi ofere exact ce îmi doresc eu de la un cadou. Să îmi arate că mă cunoaşteţi.

 

