revelatiunile unei zile de vineri. 13.

de Anda

1. eram absolut convinsa ca dupa aceasta seara ma vor glorifica. am inchis biroul, am coborat scarile, am salutat colegii, le-am urat weekend placut. eram in forma! intr-o magnifica zi de vineri, 13. canicula? o gluma! m-am nascut in plina vara, ce daca ploua torential? sunt o zeita a soarelui! desi recunosc ca expeditia mea cu autobuzul groazei pana in tinutul fermecat imi provoca o vaga anxietate.

am iesit din cladire. tai-tai aer conditionat. 2. bun venit in infern! caldura nu venea in valuri pentru ca totul era calm. 3. dar caldura nici nu trebuia sa vina, era deja peste tot. isi asezase fundul gras si insuportabil peste toata suprafata pamantului. mon dieu, e mai rau decat mi-am inchipuit! mi-am zis, dar am continuat sa cred in mine. doar nu o sa ma las sufocata de un fund obez al unei creatii atat de odioase.

aveam parul desfacut. aseara m-am spalat pe cap, asa ca astazi a fost una dintre putinele zile in care parul meu statea asezat cuminte si ma facea fericita. good hair day! 4. ce-i drept, cand afara sunt peste 40 de grade si podoaba capilara ti se lipeste de gat, nu e tocmai confortabil. 5. dar frumosul pretinde! mi-am scos evantaiul si am inceput sa plimb mici curenti de aer cald dintr-o parte in alta. 6. era ca si cum as fi luat canicula de mana si mi-as fi dat singura palme.

7. evident ca, pentru a ne supune legilor firii si logicii universale, in autobuz, singurele locuri libere trebuia sa fie in bataia soarelui. logosul nu mi-a inselat asteptarile. puteam sta in picioare, ati zice, dar nu si cand 8. drumul e zguduitor in cel mai denotativ mod cu putinta! asa ca m-am asezat, resemnata, imaginandu-ma in lumea lui wilhelm tell. 9. eu eram marul.

dupa ce am urmarit cum diverse perechi de pantaloni udate in locuri strategic de dosnice au coborat din masinaria groazei, am ajuns, intr-un sfarsit, la finele voiajului. cu ultimele puteri investite in mine de zeu-mi  suprem, soarele, am ajuns la numarul 27, am intrat in curte si am dat fuga in casa. apoi s-a intamplat inevitabilul. 10.  m-am lepadat de trei ori de acelasi zeu suprem si de toate rudele-i apropiate, printre care si de monstruozitatea cu „C” care a imbracat gradele in straie galbene pentru 3 zile la rand (11. habar n-are de fashion!), am luat trei inghitituri de ambrozie si m-am prabusit intr-o siesta 12. formidabil de omeneasca. pentru ca, in final, sa dau decretul infrangerii: 13. astazi nu e zi de bicicleta!

