axa

de Anda

„fluture”, zice ea. flu-tu-re. o cheama catinca. si filmul e frumos.

mi-a reamintit de povesti. cand eram mica, am scris o poveste despre un print pe care il chema Candelop. mi se parea ca are asa o sonoritate numele asta… nici pana acum nu am dat de caietul acela plin de personaje cu nume stranii. mi-au placut mereu povestile. nu tin minte ca ai mei sa imi fi citit. stiu ca le citeam singura de mica. aveam carti subtirele, cu coperti colorate.

in clasa a doua am vazut o carte cu Muc cel Mic la libraria de la gara. mi-o doream cu ardoare. mi-a cumparat-o tata intr-o zi in care eram pe jumatate oarba. ne intorceam de la medic. imi turnase niste picaturi in ochi si nu mai vedeam decat ceata, o ceata groasa cu vagi contururi. stiam unde e asezata. tin minte ca incercam sa ii descriu tatei locul  ca sa ma asigur ca imi cumpara cartea cea buna.

mergeam des la Supermetal cand eram mica. Supermetalul in locul caruia au aparut Admiral si GTV. de acolo mi-am cumparat coarda si fluturasi pentru badminton. si tot de acolo mi-a luat tata primul plus de plus adevarat. primul plus moale si colorat. un catel galben, cu o ureche turcoaz si una fuchsia si cu labute turcoaz si fuchsia. i-am spus pufi. il am si acum.

mai tarziu s-a deschis Bacrizul. de unde le cumparam parintilor cadouri din economiile noastre provenite tot din banii lor. un telefon candva, un bibelou mare si scump altcandva. era un stand plin de bibelouri acolo. acum doar lebada de sticla a ramas in mainstream. cumparata de la piata, tot cu tata.

axei  magazinelor de cartier i s-a adaugat, un pic mai tarziu, magazinul de la colt de unde cumparam inghetata si croissante de la magic food (sau asa ceva). era un spot celebru pe atunci cu cornurile acelea apetisante, lucioase si pline de crema in interior. bineinteles ca cele din pungile noastre nu erau niciodata atat de lucioase. mereu ne uitam la ce capat era gaura mica prin care se baga crema in interior, ca sa stim unde avem sanse sa gasim ceva ciocolata. dar erau bune, da, erau asa de bune atunci. ca si vafele. ca si sucul TEC de la gara, de la Gina Flores. ca si guma Turbo. ca si pufuletii cu surprize.

