trandafiri

de Anda

in drumul spre casa, am vazut o babuta ce inainta alene, intinzand un buchetel de trandafiri obositi catre o femeie sau alta. am grabit pasul ca sa o ajung din urma si am atins-o pe umar. cu cat dai florile, tanti? am negociat si i-am oferit dublul pretului, pentru ca ma pricep de minune la afaceri, apoi am continuat drumul cu trandafirii stransi la piept. sa le pui niste aspirina in apa, mama, sa vezi ce frumosi se fac. am trecut pe langa piata de flori si mi-a parut rau pentru toti trandafirii de acolo, mi-a parut rau ca nu au crescut in gradina unei babute, mi-a parut rau ca nu au fost rupti cu mana, mi-a parut rau ca nu au spini, mi-a parut rau ca nu sunt inveliti intr-un ziar mototolit ca trandafirii mei, mi-a parut rau pentru ei fiindca, oricat de drepti si frumosi, nu vor umple camera nimanui de parfum. si am strans si mai tare trandafirii mei mici, pana ce un spin si-a gasit casa in palma mea. si in palma mea am agatat, atunci, un tablou dintr-acelea din desenele cu tom si jerry, un tablou cu home sweet home, si am pus si un pres la intrare, un pres verde imprimat cu welcome. n-a curs sange.

